24 januari 2012, handdoeken, tandarts en Famke - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu 24 januari 2012, handdoeken, tandarts en Famke - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

24 januari 2012, handdoeken, tandarts en Famke

Door: julienne

Blijf op de hoogte en volg Julienne

26 Januari 2012 | Oeganda, Jinja

24 januari 2012, handdoeken, tandarts, Famke
In de morgen gaan we naar de markt op zoek naar handdoeken..
We vinden er zelfs afkomstig van Ikea…. We halen rijst, bonen
een set kleding voor Tom van 9 jaar, het broertje van Patricia die dagelijks komt eten en alleen in een huisje woont nu zijn zusje er niet meer is…
Ook hij staat op de nominatie geplaatst te worden als derde kind.. voorlopig gaat hij s’avonds nog naar huis tot er een accoord met de zieke moeder is…
Ook hij gaat naar de stad om afval te zoeken en te verkopen zodat hij een beetje geld op zak heeft…Wanneer Tom komt wast hij zich eerst en krijgt hij schone kleren, mede om hen te leren niet in hele vieze kleding te blijven lopen en wat hygiëne bij te brengen. Patricia en Moses vinden het heerlijk en willen niets anders.. ze zijn zo trots als ze met schone kleding rondlopen.
Brian Moses wordt gezien als vader…. en ze zijn gek op hem…
Al twee jaar loopt hij met een afgebroken en vergane kies rond die er nodig uit moet en daarom brengen we een bezoek aan de tandarts die deze week gratis consults geeft. Ja die moet er uit, over drie dagen terug komen en een gaatje vullen..
Voor wat mezelf betreft vrees ik het moment volgende week dat ik hen gedag moet gaan zeggen… vooral voor Patricia…
In de middag komen Famke en Henry op bezoek, we eten met elkaar en delen wat informatie uit…. Er wordt een feestje op touw gezet voor mijn verjaardag volgende week…. er wordt gekookt en zelfs gebakken…..speciaal voor mij…

• 26 Januari 2012 - 17:39

Jannette:

gewoon daar blijven en zachtjes doorgaan waar je mee bezig bent!!!
    wat een geweldige foto van brian moses en patricia !!
    denk veel aan je!!
    liefs Jannette.

• 26 Januari 2012 - 19:05

Lia:

Ha Jul,
    Leuk dat ze willen verwennen voor je verjaardag. Ik ben ook zo verwend, me huis staat vol met bloemen zelfs een bos met 75 rozen. het was heel druk, het weekend waren de kinderen er en mijn familie. Gisteren vrienden en buren.