Spelen met de koe, 27 februari 2013 - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu Spelen met de koe, 27 februari 2013 - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

Spelen met de koe, 27 februari 2013

Blijf op de hoogte en volg Julienne

02 Maart 2013 | Oeganda, Jinja

Toen ik vanmorgen naar buiten keek zag ik Cisco de hond aan het touw van de koe trekken. De koe echter stond met zijn kop helemaal tegen de boom aan met allemaal touw om zijn kop gewikkeld en hij kon geen kant meer op.
De hond heeft duidelijk een feestje gehad vannacht en denkt vast wanneer de koe met zijn kop schudt dat deze wil spelen. Dat wordt opletten geblazen ook in de nacht dus. Bij het nalopen van de geiten blijkt een van de geiten die een gewonde poot had
sinds twee weken en er ook al voor behandeld was door de dierenarts in zijn hok
te staan. Tot mijn schrik hangt het hele onderstuk van zijn poot er nog slechts met een spiertje aan en het is een etterende boel. Vandaag komt de dierenarts weer maar dan om te amputeren en af te werken. Wat zal het beest een pijn hebben.

Vanmiddag reizen we met een gezelschap naar Kampala om de documentaire van Goed doen te gaan bezichtigen. Ik blijf er overnachten omdat ik graag een tijd in Kampala wil doorbrengen.

Julienne

Eindelijk is het dan zover. Mijn reis gaat beginnen. Leuk dat jullie me willen volgen en zodoende met me meeleven. Ik maak jullie graag deelgenoot van mijn belevenissen, zodat we eigenlijk ook een beetje samen zijn.

Actief sinds 06 Sept. 2009