Bezige boel in Kampala, 28 februai 2013 - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu Bezige boel in Kampala, 28 februai 2013 - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

Bezige boel in Kampala, 28 februai 2013

Blijf op de hoogte en volg Julienne

02 Maart 2013 | Oeganda, Jinja

In een knus hotelletje lekker geslapen. Heerlijk wanneer er een uitgebreid ontbijtje wordt klaargemaakt en gepresenteerd. Warme melk met koffie, fruit en een omeletje met ui en tomaat. Alles op het gemakje. De poes die er woont vertelt me hele verhalen en geniet mee van een papje gemaakt van granen en melk. De aanwezige hond Minnie gaat op zijn rug liggen zodra hij me aan ziet komen. Het is zo’n schatje dat ik hem zo mee zou willen nemen. Om een uur of elf vertrek ik op de brommer naar het centrum. Het is een drukte van jewelste hier en alles gaat kris/kras door elkaar. De brommers rijden tussen auto’s en bussen door en zijn het gewend.
Straten vol met kleine winkeltjes en het is leuk om er eens naar te kijken.
In Nederland taal ik niet naar limonade maar het wandelen in de zon wekt altijd een behoefte naar een koude Fanta orange of een Merinda Fruity. Wat is dat een lekkernij. Voor de meisjes schaf ik nog wat ondergoed aan en voor Brian breng ik
nieuwe broeken mee. In een supermarkt vind ik heerlijke smeuïge pindakaas.
Bij een klein kantoortje laat ik wat visitekaarten bijmaken. Natuurlijk wil een van de meisjes naar Nederland komen, zoals zovelen. Ondertussen heb ik twee zware tassen en een jongen van een restaurantje naast het winkeltje waar ik het ondergoed kocht biedt me aan om m’n tassen te dragen wanneer ik naar een plaats moet waar de taxi heen zal komen om me daarna naar Jinja te brengen.
We hebben hele gesprekken en de jongen bedankt me voor het werk wat we doen met Blessings4you-Uganda omdat hij zelf een wees is. Zijn vader en moeder waren moslim, toen hij hen allebei was verloren was hij op zoek naar de waarheid en vond hij Jezus. Zijn beste vriend en helper en hij vertelt me dat hij niet meer dezelfde is.
Haruno komt me ophalen en we vertrekken naar Jinja. Ook hij is een getuigenis van wat God kan doen en vertelt me over zijn vader (moslim) en zijn moeder (christen)
Toen zijn moeder vier dochters had gekregen zond de vader haar weg omdat ze nog geen zoon had. De vader kreeg twee kinderen bij andere vrouwen. Hij kreeg spijt en besloot om terug naar zijn eerste vrouw te gaan en voor zijn kinderen te zorgen.
de moeder bad om een zoon en zij beloofde God dat de zoon dan een knecht van hem zou worden. Toen werd Haruno geboren wat betekent Aaron (de verlichte)
daarna werden er nog drie zonen geboren. Haruno is een van de engelen die ik hier in Uganda heb ontmoet. Hij vertelt me van de grote daden van God en gaat diep de villages in om de blijde boodschap te verkondigen. De hele reis is een wederzijds delen van de liefde van God, sterker dan de dood waar we allebei getuige van zijn.

Haruno heeft 9 broers en zussen en in Kampala staand ze bekend als de Blessed Family. Hij noemt me zijn in-law. Onderweg stoppen we bij een plaats waar men van alles te koop aanbiedt langs de weg. De eerste keer was ik huiverig maar de kippepoot op een stokje die ze hier gegrild verkopen is zo lekker dat na de eerste ervaring we meestal stoppen om er mee naar huis te nemen net als de geliefde geroosterde bananen.









  • 03 Maart 2013 - 00:57

    Anny Verheyen:

    zo, lees net je verhalen. wat heerlijk dat je de "tijd"hebt. geniet er maar van. leuk die koe en die hond. wees zuinig op de beesten maar bij te veel leed...moet je soms iets kiezen waar je liever niet voor kiest. die maand extra heb je niet voor niets. alles heeft zijn doel. zo, ik ga mijn bedje in. de houtkachel snort...moet jij vast niet aan denken :-)
    een hele dikke knuffel uit Wernhout...X Anny

  • 03 Maart 2013 - 12:42

    Cobi En Bertus:

    Hoi Juliënne,

    Alles gaat goed met je zo te lezen, en weer een hoop beleefd.Voorlopig blijf je dus nog een maand weg.
    toe maar.Hier gaat alles zijn gangetje , met Pa ook. Vanmiddag met Pa naar de verjaardag van tante Annie(85) in het verpleegtehuis in de Ypelaar in Breda.Geniet van alles daar .

    groetjes Cobi en Bertus en Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julienne

Eindelijk is het dan zover. Mijn reis gaat beginnen. Leuk dat jullie me willen volgen en zodoende met me meeleven. Ik maak jullie graag deelgenoot van mijn belevenissen, zodat we eigenlijk ook een beetje samen zijn.

Actief sinds 06 Sept. 2009
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 53053

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Family waiting

08 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Waiting for you

29 December 2011 - 03 Februari 2012

Family House

01 September 2011 - 18 September 2011

Blessings4you Uganda

02 April 2011 - 03 Mei 2011

Uganda, Soroti, Jinja

01 Oktober 2009 - 30 Oktober 2009

de kinderen van Oeganda

Landen bezocht: