13 oktober 2009, wat ligt er in de tuin? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu 13 oktober 2009, wat ligt er in de tuin? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

13 oktober 2009, wat ligt er in de tuin?

Door: julienne

Blijf op de hoogte en volg Julienne

14 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

13 oktober 2009
In de morgen om een uur of kwart over zeven roepen een aantal kinderen, aunty Julienne, aunty Julienne, ik kom de kamer uit en zij roepen, look here: a little puppy…..
Ja hoor, t zal weer niet wezen………komt zomaar uit de lucht gevallen zeker…of .ploep over de schutting…..Heb ik die al een aantal nachten horen janken…..
’t is een vrouwtje en nog heel erg klein en mager… ze wil alleen maar slapen….
Na een uur krijgt ze eten, daar heeft ze nog geen interesse in, wanneer ze wat gewend is gaat ze uit haar zelf eten…het is nu middag en heeft al vier maaltijden op en krijgt steeds meer energie..zojuist heeft ze al gespeeld. Nu maar hopen dat er iemand is die graag een hond wil, wel binnen twee weken….Gifty is wel een mooie naam….
Vandaag is Dorothee jarig, ze wordt vier jaar…Famke heeft een taart en een cake gebakken…
Voordat de baktijd was afgelopen is het gas op….Dorothee gaat met Suzan en Famke naar Jinja, voor haar verjaardag….meteen zal de gasfles worden omgeruild. Van het sponsorgeld dat ik heb meegenomen zal er een extra gasfles met inhoud worden gekocht zodat er altijd een op voorraad staat. Voor vandaag zal de maaltijd worden gekookt op houtskool.


  • 14 Oktober 2009 - 16:20

    Cees:

    Spannend gebeuren daar! Kan die hond niet in de koffer? vul hem dan verder maar met wat kindertjes. Heel erg leuk om je avonturen te lezen; je kunt wel een boek schrijven. Als ik dit zo lees zou ik er wel heen willen. Geniet er verder van, ik blijf je volgen!! ook groetjes van Jannette.

  • 14 Oktober 2009 - 18:00

    Wim KKoelewijn:

    Hallo Julienne,

    het heeft wel even geduurt voor ik kon reageren.Wouter heeft gisteren het zo geregeld dat ik nu Jou kan aanklikken. makkelijk nu,

    Heb met genoegen het reisverslag gelezen, Wens je nog fijne weken
    en veel plezier!. En blijf het volgen tot Maandag. Dinsdag wordt ik opgomen in Ziekenhuis.
    Veel Liefs van Pa en Ma Koelewijn

  • 14 Oktober 2009 - 19:55

    Gerda:

    Nou, ik hoor het wel, je zit daar helemaal op je plaats.
    Die zien we nooit meer...terug!
    Ik zie het helemaal voor me. Kinderen, beesten en een tas vol lekkers, en op tijd het juiste gebed.
    Je krijgt nog heimwee!

  • 14 Oktober 2009 - 21:25

    Jan En Isabelle:

    Wat een belevenis allemaal!! Geweldig. Life will never be the same again!! God is heel dichtbij. God's zegen rust op jullie allemaal. Liefs en groetjes,

  • 15 Oktober 2009 - 21:57

    Anny:

    hoi Julienne,

    nou, ik heb alles gelezen, maar jij zit nog op een luxe plaats!alleen had jij veel regen, wij maar een paar keer een bui van een uurtje op zaterdag na. toen regende het heel de dag.in Kenia is het wel armoediger.we hebben dingen gezien, waar je akelig van wordt. een fotoreportage van de opstanden in Kisumu. ik zie daar ook dat mensen altijd afhankelijk zijn of het van "hun" stam is wie er regeert. corruptie(bij de nonnen) zo lelijk. en dat in de naam van Christus.maar de kinderen zijn lief. ook waren er een paar hele lieve verpleegsters en mensen die op het compound werken.Rangala is veel vriendelijker dan Kisumu. kenia heeft wel een schitterende natuur en een dierenwereld die alleen in tanzania en kenia is.
    maar zelfs de olifanten en neushoorns zijn mager,ook is hun huid heel ruw van de droogte.we hebben door n stuk gereden(ong.2uur) waar het alleen maar dor is.geen water. oogst mislukt,regen helpt niet, dit jaar geen eten.dieren sterven. daarna?vul maar in, dan is de mens aan de beurt als er geen wonder gebeurt.nou, dit is wel een erge lange reactie. geniet nog van je tijd. maar Rangala is voor mij ook een plek om terug te gaan. dikke knuffel, Gods wijsheid inzicht en de kracht van de Heilige Geest wens ik je toe.
    door zijn liefde verbonden met jou: anny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Julienne

Eindelijk is het dan zover. Mijn reis gaat beginnen. Leuk dat jullie me willen volgen en zodoende met me meeleven. Ik maak jullie graag deelgenoot van mijn belevenissen, zodat we eigenlijk ook een beetje samen zijn.

Actief sinds 06 Sept. 2009
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 53073

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Family waiting

08 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Waiting for you

29 December 2011 - 03 Februari 2012

Family House

01 September 2011 - 18 September 2011

Blessings4you Uganda

02 April 2011 - 03 Mei 2011

Uganda, Soroti, Jinja

01 Oktober 2009 - 30 Oktober 2009

de kinderen van Oeganda

Landen bezocht: