16 oktober 2009, Victoriameer + ontmoediging - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu 16 oktober 2009, Victoriameer + ontmoediging - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

16 oktober 2009, Victoriameer + ontmoediging

Door: julienne

Blijf op de hoogte en volg Julienne

18 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

16 oktober 2009
In de morgen maken we een lange wandeling naar het punt waar precies het Victoriameer overgaat in de Nijl…. Daar aangekomen krijgen we van de lokale bewoner op dat punt een rondleiding aangeboden… Er wordt gevist en er zijn zowel op als langs het water mensen te vinden. We hebben vijf kinderen bij ons, en aangezien het er heuvelachtig is, is het een hele klim. Kleine Maria bij Christine op de rug, Jeremia in de wandelwagen, en Rachel, David en Mercy lopen ernaast.
Gifty loopt de hele tijd triomfantelijk mee en is al gewend om aangelijnd te worden. Ze loopt echter achter de voorsten aan om bij te blijven. Ze krijgt veel bekijks…
Na de middagmaaltijd wilden we naar Jinja vertrekken maar het gaat stortregenen.

Of we nog op de boda gaan, vraagt Christine. Wat denk je, lekker wegglijden op die glibberwegen met een brommer? We wachten af tot het beter wordt, het blijft echter hetzelfde. Dan maar met de taxi. Aangekomen bij Ozzie’s zegt de dochter ik heb nu geen tijd, vanavond pas… Ja daar ben ik niet zo blij mee, door dit slechte weer komen en dan voor niets…We hadden het toch duidelijk doorgenomen…. Enfin na een uur zegt ze, o ik kan toch wel meegaan dan brengen we het hondje naar mijn broer die kan er dan twee uur voor zorgen totdat ik thuis kom… je kunt dan meteen het huis zien en mijn kamer waar ze komt te liggen.
Zo gezegd zo gedaan… de broer zegt, wat een leuke pup, ja zeg ik en die blijft nu hier…Kijkt me verbaasd aan… Ik geef hem het hondje en hij weet er geen raad mee..ik begin het allemaal een beetje vreemd te vinden…Mama komt om half zeven thuis en de dochter ook…’
Als ik na het avondeten op de kamer kom hoor ik de telefoon afgaan… Barbara, ze heeft al elf keer gebeld….en een smsje: Hi I am returning the dog now…
Da’s klare taal… en dan zo snel…. Ik wordt er boos over, nog geen drie uur volgemaakt…
Ja mn moeder was het er toch niet mee eens… (en dat nadat ik twee maal heb gevraagd of ze dat wel was op de dag van afspraak)…. Ik vraag me af of er wel over nagedacht is, wat het allemaal inhoudt zo’n klein dier… en of er onderling over is gecommuniceerd. Voor mij is het een warrige gewaarwording..
En nu maar wachten op een tweede kans..

  • 18 Oktober 2009 - 12:08

    Koelewijn:

    Leuk allemaalJulienne,

    Morgen volg ik je nog een
    keer. En wens je nog een
    fijne tijd!
    Voor straks een behouden
    en fijne thuiskomst!!
    Een lieve groet van Pa en Ma Koelewijn

  • 18 Oktober 2009 - 16:17

    Leo En Janneke:

    Hier een groet uit Geersdijk, Meid je zit alweer op de helft en hebt al weer van alles meegemaakt. Je hebt het wel naar je zin hë Groetjes Leo en janneke

  • 18 Oktober 2009 - 20:25

    Lisette:

    Lieve Moeke,

    nog 12 daagies....dan zet je weer voet op Nederlandse bodem! Dusse, geniet er nog maar even van, daar in dat mooie land! En voor dat hondje komt echt wel op tijd een oplossing, da's toch altijd zo?

    Groetjes!!!

  • 18 Oktober 2009 - 21:55

    Anny:

    ja, het klinkt heel bekend. afspraken, tja, dat kennen ze niet echt.
    als God zelfs voor de mussen zorgt, dan zeker voor Gifty.
    heb vertrouwen. soms doet God last-minute werk.
    dikke knuffel. en ja een maand is zó om.

  • 19 Oktober 2009 - 19:12

    Eelke:

    ma, hou je taai in alles, de tijd vliegt en gaat razend snel. Leuk en interessant om al je belevenissen te lezen .Geniet daar nog en beleef het allemaal! en alles komt recht....

  • 21 Oktober 2009 - 09:20

    Sjoerd En Trudi V. D:

    hoi Julienne,
    Met veel intresse volgen we je belevenissen.het zal ook niet gebeuren dat er weer een hondje op je pad komt. ik zie nog gebeuren dat je het beestje meeneemt. Ha,Ha,we zien het al gebeuren.Je zit wel in een hele andere wereld dan hier.Een ware cultuur schok denk ik.dan wardeer je des te meer wat wij allemaal hebben.Nou ik stop ermee ,moet ook nog wat werken.Veel succes en tot ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Julienne

Eindelijk is het dan zover. Mijn reis gaat beginnen. Leuk dat jullie me willen volgen en zodoende met me meeleven. Ik maak jullie graag deelgenoot van mijn belevenissen, zodat we eigenlijk ook een beetje samen zijn.

Actief sinds 06 Sept. 2009
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 53062

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Family waiting

08 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Waiting for you

29 December 2011 - 03 Februari 2012

Family House

01 September 2011 - 18 September 2011

Blessings4you Uganda

02 April 2011 - 03 Mei 2011

Uganda, Soroti, Jinja

01 Oktober 2009 - 30 Oktober 2009

de kinderen van Oeganda

Landen bezocht: