22 oktober 2009, MTO Moyoni - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu 22 oktober 2009, MTO Moyoni - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

22 oktober 2009, MTO Moyoni

Door: julienne

Blijf op de hoogte en volg Julienne

22 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

22 oktober 2009
Om negen uur heb ik een afspraak met Ingrid een Nederlandse vrouw die al jaren in Uganda woont en in het verleden projecten heeft opgezet voor straatkinderen en nu een Retreat Centre heeft aan de Nijl genoemd Mto Moyoni. Een aantal jaar geleden heeft ze aan de Nijl een stuk grond gekocht maar wist toen nog niet waar het voor was. Ze is vervolgd, heeft in de gevangenis gezeten, was moe van het werken en is toen de School of Ministry gaan doen in Toronto waar ze veranderd van is teruggekomen. Daarna werd haar duidelijk wat met de grond te doen waar nu een geweldig nieuw centrum op staat waar genezingsweken en/of dagen worden gehouden, die worden bezocht door veelal Afrikanen maar ook mensen uit allerlei landen. Ze heeft contact met Trin uit Nederland en zij komen ook regelmatig bij haar.
De voorzieningen komen iedere keer weer en er wordt duidelijk voor ze gezorgd, ook worden de juiste mensen binnengebracht die nodig zijn om mee te helpen. Heel erg bijzonder.
Momenteel wordt er een jeugdcentrum gebouwd en gaan ze elke woensdagmiddag met een aantal medewerkers naar de straatkinderen om te soaken, waar grote dingen gebeuren.. Om volgende week woensdag een tijd met de straatkinderen door te brengen denk ik dat ik maar een dag later naar Entebbe vertrek..Dit heeft wel heel erg mijn hart.


  • 22 Oktober 2009 - 10:31

    Jannette:

    dit wordt interessant, ben benieuwd naar het vervolg!!!!

  • 22 Oktober 2009 - 12:55

    Anny:

    ja, ja, het zal niet waar wezen! haha. dat is God ten voeten uit.
    Hij geeft je de verlangens van je hart.
    ben benieuwd naar wat nog meer komt :-)

  • 22 Oktober 2009 - 20:13

    Matthias:

    Fijn dat je zo geniet!

  • 24 Oktober 2009 - 15:06

    Gerda:

    Hallo Julma!
    Niet aftellen!
    Iedere dag is er weer een. Stel je juist voor dat de Heer nu terugkomt. Dan vind hij jou aan de arbeid! Niks mooier toch?!
    Stapel al je ervaringen op, dan weet je voor de volgende keer wat je nog beter kan doen. Denk alvast aan die volgende keer.
    Ik zeg maar zo: "je moet iets lekkers niet te vroeg inslikken"
    Er komt nu vast nog meer.
    Ik geniet er van om te lezen dat je jezelf kunt blijven in die hele andere kultuur.

  • 25 Oktober 2009 - 13:39

    Isabelle:

    Heel bijzonder allemaal maar wij verwachten niets anders van onze Heer wanneer wij gehoor geven wat Hij in onze harten heeft gelegt. Ik denkt dat jezelf hier stil van ben en een nieuw Julienne die thuis komt. Ik ben ook benieuwd en nieuwsgierig naar. Zoals Gerda zegt, one day at a time sweet Jesus en geniet er nog van.

  • 26 Oktober 2009 - 10:09

    Marie-Luc:

    Hoi Julienne! Op de valreep nog even een berichtje! Leuk om je verhalen te lezen; erg indrukwekkend. Geniet van de laatste dagen en tot gauw. Groetjes, Marie-Luc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Julienne

Eindelijk is het dan zover. Mijn reis gaat beginnen. Leuk dat jullie me willen volgen en zodoende met me meeleven. Ik maak jullie graag deelgenoot van mijn belevenissen, zodat we eigenlijk ook een beetje samen zijn.

Actief sinds 06 Sept. 2009
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 53062

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Family waiting

08 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Waiting for you

29 December 2011 - 03 Februari 2012

Family House

01 September 2011 - 18 September 2011

Blessings4you Uganda

02 April 2011 - 03 Mei 2011

Uganda, Soroti, Jinja

01 Oktober 2009 - 30 Oktober 2009

de kinderen van Oeganda

Landen bezocht: