9 januari 2012, bodatour in the dark - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu 9 januari 2012, bodatour in the dark - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

9 januari 2012, bodatour in the dark

Door: julienne

Blijf op de hoogte en volg Julienne

11 Januari 2012 | Oeganda, Jinja

9 januari 2012, Bodatour in the dark
Al twee dagen geen stroom. In de vroege morgen gaan we bij de central market wat tweedehands kleding halen om in huis te hebben voor de kinderen.
Hele leuke dingen zijn daar te koop waar tussen ook zelfs merkkleding van Calvin Klein en Gap, ik sta er van verbaasd. Voor Mozes nemen we ook een setje mee. Voor 2,50 euro is hij aangekleed en mooi.Wanneer we terug zijn wast Aidah de hele boel en in de middag ligt alles schoon in de kast. Voor haar gaan we voor de eerste keer naar de locale kraamafdeling hier in de wijk. Er zitten wel 20 mensen te wachten en het kan dus wel de hele middag duren voordat ze aan de beurt is. Ik besluit terug naar huis te gaan. Ik ben goed en wel een kwartier thuis en Aidah komt ook al weer terug. Of ze morgen terug wil komen want in de ochtend vroeg wordt er eerst geregistreerd. Volgende dag terug dan maar weer. De moeder van Aidah komt op bezoek voor een paar dagen. Ze reist daarvoor zeven uur. We eten matoke, het gerecht voor hier…banaan met pindasaus… In de avond krijg ik een rondrit op de boda in het donker.
Ik vind het zo leuk om de bedrijvigheid te zien wanneer de temperatuur iets is gedaald, er zijn nog zoveel mensen in beweging. Heerlijk met die losse wapperende haren op die brommer….en ondertussen gewoon gesprekken voeren. Van pastor Fred krijg ik een nieuwe naam: Sanyu, wat betekent Joy.
En joy hebben we, ook samen. Wanneer we terugkomen is er onverwacht bezoek.

• 12 Januari 2012 - 18:37

Jacqueline En Wim:

Ik zie je al zitten op die brommer en de hele buurt bij elkaar lachen

doeii