10 januari 2012, registreren Jinja - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu 10 januari 2012, registreren Jinja - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

10 januari 2012, registreren Jinja

Door: julienne

Blijf op de hoogte en volg Julienne

11 Januari 2012 | Oeganda, Jinja

10 januari 2012, registration Jinja
Aidah is naar de locale kraamafdeling met haar moeder en dat duurt haast een hele dag. De local counselor van Walukuba, Wilson een jonge man die hier geboren is en weet wat armoede is komt hier. Hij kent de buurt als geen ander en komt me helpen om de officiële registratie als organisatie in Jinja rond te krijgen. Hij is heel blij met de komst en zal er alles aan doen om het project te laten slagen. We kunnen op zijn medewerking rekenen. Vertelt verhalen over baby’s die in de toiletpot worden gestopt en die nog net gered kunnen worden wanneer mensen hem bellen. Hij bereidt ons nu al voor op een huilend geluid bij de gate, wanneer iemand een baby hier gewoon achter zal laten. Hij vraagt of ik een keer mee wil gaan het Victoriameer over voor een boottocht van drie uur (met zo’n klein wiebelig bootje wat je in films ziet volgepropt met mensen) naar de eilanden. Het is belangrijk dat ik dat zie volgens hem want daar zijn kinderen die gewoon zijn achtergelaten en die leven van de vis die ze elke dag vangen in een omgeving van volwassenen die hen misbruiken. Voor het officiële formulier voor de aanvraag en wat er verder nodig is wordt een andere man gebeld en na een kwartier is hij bij ons. Een belangrijk man volgens Wilson, het hoofd Community Development Officer. Nou we zullen zien. Volgens de man is het belangrijk dat er in het team van de organisatie ook een social worker in zit. Laat hij nou ook social worker zijn en wel graag een deel willen zijn. Ik zeg hem dat ik al een social worker heb: dat kan haast niet en hij gelooft het niet.. Wanneer ik hem de afstudeerpapieren van Aidah laat zien is hij overtuigd.
We besluiten om Fred als community worker aan te laten sluiten en Richard als onderwijzer. Hun raad en advies is onontbeerlijk. Nu alleen nog de constitutions maken, dan kan de aanvraag worden ingediend.

  • 12 Januari 2012 - 23:00

    Anny:

    ja, dat jij juist bij zoiets uit moet komen. toeval bestaat dus écht gewoon niet............
    knuffel, Anny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julienne

Eindelijk is het dan zover. Mijn reis gaat beginnen. Leuk dat jullie me willen volgen en zodoende met me meeleven. Ik maak jullie graag deelgenoot van mijn belevenissen, zodat we eigenlijk ook een beetje samen zijn.

Actief sinds 06 Sept. 2009
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 53062

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Family waiting

08 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Waiting for you

29 December 2011 - 03 Februari 2012

Family House

01 September 2011 - 18 September 2011

Blessings4you Uganda

02 April 2011 - 03 Mei 2011

Uganda, Soroti, Jinja

01 Oktober 2009 - 30 Oktober 2009

de kinderen van Oeganda

Landen bezocht: