20 januari 2012, Patricia - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu 20 januari 2012, Patricia - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

20 januari 2012, Patricia

Door: julienne

Blijf op de hoogte en volg Julienne

25 Januari 2012 | Oeganda, Jinja

20 januari 2012, Patricia
In de morgen gaan we naar Masesse, we bezoeken de mensen die laatst bij ons zijn geweest en ontmoeten er Princess. Ze laat vol trots haar baby zien die
nog ligt te slapen. Julie heet ze sinds een paar dagen…
Het gaat goed met haar en het hoesten is al minder.
We hebben er nog wat gesprekken met verschillende mensen, bezoeken Moses zijn familie en wandelen terug. Ondertussen loopt er een meisje mee, nietszeggend maar steeds volgend. Ze is een jaar of zeven. Wanneer we aankomen thuis bij de gate is ze er nog steeds… en dan vraagt ze aan Moses Brian, denk je dat ze me neemt? alsof ze zelf nu een beslissing heeft genomen die haar leven zal veranderen. We nemen haar mee naar binnen en ze blijft me aankijken met vragende ogen. We vragen naar haar vader en naar haar moeder…
Brian kent ze, de moeder is ziek en in de village, de vader is overleden.
Pratricia woont alleen met haar broertje van 10.. De verantwoordelijkheid voor deze twee kinderen ligt eigenlijk bij een aunty die een eind verderop woont.
De kinderen hebben dagen dat ze niet eten en ze vertelt dat ze honger heeft.
We geven haar eerst een bad en daarna schone kleren.. ze kijkt er met bewondering naar… en straalt…Ze heeft een hele dikke buik en hele dunne armpjes en beentjes… en pijn in haar been… Malnutricion is de oorzaak..
Na het eten leg ik haar te slapen op een matras, ze slaapt heel lang..
Wanneer ze wakker is klampt ze zich letterlijk aan me vast en laat me niet meer los…. ze is vastbesloten om hier niet meer weg te gaan…. en dat is haar redding.. Om 3 uur komt de timmerman de tweede tafel en vier stoelen brengen met een eenpersoonsbed. Moses kijkt zijn ogen uit naar zijn hemels bed….
Hij is zo dankbaar en toont het elke dag.. een jongen van dertien die door wat afval te verkopen in de stad de kost verdiende als een vader …
Het is een schat…



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julienne

Eindelijk is het dan zover. Mijn reis gaat beginnen. Leuk dat jullie me willen volgen en zodoende met me meeleven. Ik maak jullie graag deelgenoot van mijn belevenissen, zodat we eigenlijk ook een beetje samen zijn.

Actief sinds 06 Sept. 2009
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 53073

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Family waiting

08 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Waiting for you

29 December 2011 - 03 Februari 2012

Family House

01 September 2011 - 18 September 2011

Blessings4you Uganda

02 April 2011 - 03 Mei 2011

Uganda, Soroti, Jinja

01 Oktober 2009 - 30 Oktober 2009

de kinderen van Oeganda

Landen bezocht: