Dierentuin, 23 februari 2013 - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu Dierentuin, 23 februari 2013 - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

Dierentuin, 23 februari 2013

Door: Julienne Meijer

Blijf op de hoogte en volg Julienne

24 Februari 2013 | Oeganda, Jinja

23 februari 2013

Momenteel ben ik in het kleine huisje “Sammy’s Place” aan de Nijl met prachtige palmbomen en overal vogels. Het is een grote compound met het huis van de eigenaar “Dirk” een Belgische man, en verder twee huisjes die worden verhuurd en een derde wordt gebouwd. Het boysquarter is een plaats waar personeel kan verblijven. Dirk is momenteel op reis. De honden: Rambo, Basil en laatste aanwinst: Cisco slapen op de veranda. De tijd dat Dirk er niet is zal ik voor ze zorgen.
Rambo was vanaf het eerste moment een vriend en houdt altijd trouw de wacht elke keer als ik hier kom. Nu staan er dus telkens drie honden te wachten en Rambo wil zijn plaats als eersteling niet afstaan. De geiten en bokken heb ik zojuist naar een vers plekje gras gebracht en de koe die had zo’n dorst dat hij drie grote teilen vol heeft leeggedronken. In de wonderpan heb ik een lekkere cake gebakken en de was hangt al weer te drogen. Het is net camperen hier, met de meeste dagen mooi weer.
In dit huisje is wel een tweepits gasstel wat het koken voor mij makkelijker maakt

Gisteren is de registratie van de organisatie goedgekeurd en daar zijn we heel erg blij mee. Men was heel tevreden over ons jaarrapport en vol lof. Mr. Opio kwam mij nog persoonlijk bedanken voor alle werkzaamheden die zijn verricht het afgelopen jaar. Samen zijn we gaan eten in zijn favoriete locale restaurantje Bij de bank ben ik de waterrekening gaan betalen en bij het postkantoor is het abonnement op de postbus verlengd. In de stad hebben we wat boodschappen gedaan om pannenkoeken te bakken,inclusief 10 eieren. Toen ik eenmaal bezig was het beslag te maken en het tijd was voor de eieren bleken deze gekookt te zijn. Tja, dat stond er niet op en er wordt natuurlijk niets gezegd omdat men blij is iets te verkopen. Handig wanneer men dan weer terug moet voor drie eieren… het resultaat mocht er wezen en met een Afrikaanse Bogoya er op (banaan) echt appetijtelijk.
Vandaag gaan we op de brommer het project Whistle bezoeken zo’n 20 km hier vandaan en opgestart door Italianen. Ze hebben een barbecue vanavond waar we voor zijn uitgenodigd. Ik zal trachten nog wat foto’s te plaatsen en geef later verslag van de reis.

• 24 Februari 2013 - 15:02

Jacqueline:

Leuk om weer vanalles te lezen van je
    Kan me wel voorstellen dat je daar je plekje kunt vinden,weg van alle hectiek en het "moeten" zoals het hier is.Vandaag weer een dag vol met sneeuw dus lekker vanmorgen in het Panhoef foto's gaan nemen van de ouderwetse knollen die in de wei stonden te dampen
    De ganzen waren ook erg druk in de weer,lekker zo in het bos
    Ben je weer op de hoogte van het puur hollandse weer
    Grtjs Jacqueline

• 24 Februari 2013 - 15:52

Lia:

je zal geen honden om je heen hebben, wat goed dat jullie nu geregistreed zijn, stap je voor stapje kom je steeds verder. Hier is het erg koud en het sneeuwt, wat verlang ik naar het voorjaar.
    Veel liefs uit Roosendaal Lia