15 april, special day - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu 15 april, special day - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

15 april, special day

Door: julienne

Blijf op de hoogte en volg Julienne

19 April 2011 | Oeganda, Soroti

Vrijdag 15 april

Mijn vader wordt vandaag 88 jaar dus een speciaal bericht voor hem op de post vandaag.
Ik tracht nog een kaart te verzenden via Greetz maar helaas lukt het niet om hem erdoor te krijgen. Via de digitale folder van de Lidl lees ik dat er weer lobeliaatjes zijn, begoniaatjes en petunia’s, ook daar kan ik me alweer op verheugen als ik thuis kom. Leven, waar je ook bent, een uitdaging, groei en bloei overal even mooi…
We rusten uit van de enerverende dagen en hebben wat tijd voor ons zelf en om nieuws op de site te zetten en contact te hebben met het thuisfront.
Agnes doet vandaag examen en voordat ze gaat gaan we naar Landmark om te eten.
We ontmoeten er Dr. Epodoi van de kliniek en Cees maakt een afspraak met hem.
Daarna halen we een verse ananas, zo groot, ik ga trachten er wat van mee te nemen wanneer ik naar huis ga. Kool, suiker, nieuw zout want dat staat nog in Ngora, brood, en ja chocoladepasta voor Cees, jam…
Ik loop langs een shopje waar kranten te koop zijn en zie op de voorpagina dat er onrusten zijn in de regio...dus koop een krant en neem de boda naar huis. Cees en Jannette nemen de fiets. Kun je je voorstellen, grote Cees achterop een fiets bij een jongen met het postuur van Eelke..Ik heb medelijden met hem en Cees wil meehelpen maar dat hoeft niet van de jongen.
Blijf het toch maar niks vinden en ik ben verknocht aan de boda’s en vraag me af of we dat thuis ook niet in kunnen voeren, ze komen, pikken je op en brengen je weer thuis..
als we het er over hebben stuiten we al op allerlei regels, helmen op, bijrijderverzekeringen, zeker niet met zn drieën er op en duur dat het wordt.
Toch maar de auto of de fiets…
In de krant lezen we dat er protestmarsen zijn in Jinja en deze omgeving. De prijzen van de levensmiddelen zijn vanaf februari dit jaar dusdanig gestegen dat de mensen er mee in de problemen komen en willen via een mars met gebed en op een andere dag een stille protestmars zo de aandacht opeisen van de regering. Deze echter staat het hele gebeuren niet toe en de politie komt daarbij in actie. We zullen deze dagen alert zijn op wat er gebeurt maar voelen ons niet onveilig en hebben er in Soroti gisteren niets van gemerkt.
Agnes maakt na haar examen heerlijke Ciapatti’s (pannekoeken) en we hebben hier zelfs van Gilse schenkstroop van Evert en Nel, maar het prutje dat Agnes maakt van uitjes, kool, paprika en kruiden dat is toch wel heel speciaal erbij.
In de avond oefenen Jannette en ik met een boek op ons hoofd omdat te kijken of we dat ook kunnen en het lukt warempel…. Maar meer moet het dan ook niet zijn..
Elke avond wanneer de avond valt en net alle lichten aan zijn valt de stroom weg om na een anderhalf uur weer aan te gaan. Gelukkig dat we kaarsjes hebben.
Uit mijn blauwe tas had ik overdag de vuile was gehaald en deze stond open. Bij het uithalen ervan kwamen er wel twintig muggen uit gevlogen, en om in de nacht niet aangevallen te worden in mijn slaapkamer ga ik deze alvast te lijf met een spuitbus dan kan ik straks rustig slapen.











  • 18 April 2011 - 08:10

    Lia:

    Wens je nog een goewde week toe, Sterkte met de muggen.
    Liefs Lia

  • 18 April 2011 - 14:36

    Eelke:

    Kees mag bij mij ook wel een keer achterop de fiets hoor,
    Veel plezier ma, het ga je goed!

  • 18 April 2011 - 15:08

    Dieudonnee:

    leuk hoor!
    Geniet maa rlekker
    kus dieu

  • 18 April 2011 - 15:31

    Anny:

    nou, met de boda naar het werk! dat zou leuk zijn. dan wel op zijn afrikaans: als het kan met zijn 5en erop.
    haha. gewoon elkaar een beetje opduwen en je zit.
    wat een tijd meid. ik slurp elk verslag op.............voor later..................
    dikke kus voor jullie allen,
    anny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julienne

Eindelijk is het dan zover. Mijn reis gaat beginnen. Leuk dat jullie me willen volgen en zodoende met me meeleven. Ik maak jullie graag deelgenoot van mijn belevenissen, zodat we eigenlijk ook een beetje samen zijn.

Actief sinds 06 Sept. 2009
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 53066

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Family waiting

08 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Waiting for you

29 December 2011 - 03 Februari 2012

Family House

01 September 2011 - 18 September 2011

Blessings4you Uganda

02 April 2011 - 03 Mei 2011

Uganda, Soroti, Jinja

01 Oktober 2009 - 30 Oktober 2009

de kinderen van Oeganda

Landen bezocht: