20 april, vertrek en safari - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu 20 april, vertrek en safari - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

20 april, vertrek en safari

Door: julienne

Blijf op de hoogte en volg Julienne

24 April 2011 | Oeganda, Soroti

Woensdag 20 april

Vroeg op om nog met Max te knuffelen en hem extra aandacht te geven. Agnes heeft voor ons nog een heerlijk ontbijt gemaakt met vers sinasappelsap. We zullen elkaar missen, voor haar laat ik nog iets extra’s achter, dat kan ze goed gebruiken. Gordon van Rungu Tours komt ons weer ophalen. We reizen lang en stoppen in Lira voor een break. De natuur onderweg is overweldigend en zo uitgestrekt, er komt geen einde aan. Uiteindelijk bereiken we het park Murchison Falls met wel een reikwijdte 7000 miles, ver van het bewoonde gebied.
We komen er een olifant tegen met een jong dat net het pad wil kruisen waar wij op rijden.
Even later zien we geweldig grote giraffen staan en wat hebben zij kleine kopjes die heel nieuwsgierig je aankijken. De jongere giraffen hebben lichte vlekken en de ouderen donkere
waar dus de leeftijd op in is te schatten. We zien veel soorten vogels en natuurlijk de baboons
in allerlei maten en groottes. Met een “Ferry”(een gewoon plat ding op het water) steken we de Nijl over en komen op een backpackers place waar we in een tent zullen overnachten.
Het is hier prachtig en er wordt geadviseerd om geen etenswaren in je tent te bewaren omdat de pumba’s de tent open maken en gewoon binnen komen om te smullen.
Leuke dieren vind ik ze, erg grappig, maar om er nou een in mn tent te hebben en dan midden in de nacht, lijkt me toch iets anders. Gelukkig krijgen we een lantaarn op olie die ons van licht voorziet want hier zijn, zoals in heel uganda, geen lantaarnpalen.

Al dagen hebben we geen internet, dit is dan ook de reden waarom er geen nieuws meer is vermeld.

• 26 April 2011 - 07:56

Lia:

Ha Jul,
    Je zal weer eens geen hond tegen komen(**) Geniet maar heerlijk van de laatste week, de temp. is hier ook lekker24* ,de overgang is dan niet te groot. Het was ook de warmste PASEN.
    Doei Lieverd tot gauw.
    Lia