21 april, baboons en pumba's - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu 21 april, baboons en pumba's - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

21 april, baboons en pumba's

Door: julienne

Blijf op de hoogte en volg Julienne

24 April 2011 | Oeganda, Soroti

Donderdag 21 april

Om zes uur op staan, ik hoor de pumba’s langs de tent schuifelen. In schemerdonker loop ik naar het toiletgebouw en neem daar een douche, iedereen kan er binnen komen, de doucheruimte is niet afsluitbaar. Haren wassen dat is hier wel nodig met die stofvlagen die worden geproduceerd wanneer je in een auto zit of wanneer er een auto passeert.
We nemen de eerste ferry over naar het park en rijden daar 5 uur door de jungle. Het is prachtig hier en wat een ruimte. We komen leeuwinnen tegen, kuddes buffels, waterbokken,
herten, olifanten, giraffen, nijlpaarden die kijken je aan net boven het water en juist wanneer je denkt die kan ik goed bekijken dan duikt hij onder. Speciale dieren ook. De wegen zijn hier zo dat we niet meer spreken over massages omdat ik aan het einde van de rit lijk op een milkshake. Terug bij de tent aangekomen even een break dus om vanmiddag weer klaar te zijn voor een boottocht over de Nijl. De boot is helemaal vol met mensen met allerlei nationaliteiten. Alleen de foto’s kunnen werkelijk weergeven hoe mooi het hier is.
Het is warm, heel warm, op de bovenste verdieping te heet. We varen nu langs de nijlpaarden, zie aan de wal een krokodil liggen met zijn bek wijd open. Olifanten in een groep die zojuist een modderbad hebben genomen. De grootste hagedis soort die er maar is waarvan ik de naam niet meer weet en we gaan naar de waterval. Overal zijn draaikolken en het stroomt hier heel snel. Een mooie plek om foto’s te maken. Hierna varen we rechtstreeks weer terug en volgens de gids hebben we alles wel gezien.
Aan land gekomen staat Gordon daar en hij zet ons op de film. Later heeft hij dit stukje op zijn website gezet dus voor degenen die ons willen zien zie Rungu Tours Uganda.
Alweer de laatste avond hier dus we genieten er van. De banda is een klein rond huisje
met een echte afrikaanse stort. In ieder geval kunnen hier geen pumba’s binnen in de nacht.
Een Amerikaanse vertelt nog dat vanmorgen vroeg zij de deur had open staan en er de grote baboon binnen kwam die hier rond loopt, haar tas in ging, de chips uithaalde en lekker op ging zitten eten waarna er nog twee pumba’s de aap kwamen vergezellen en dat het een gezellige boel was daar binnen.