27 april, Hopeforlife en Naomi - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu 27 april, Hopeforlife en Naomi - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

27 april, Hopeforlife en Naomi

Door: julienne

Blijf op de hoogte en volg Julienne

02 Mei 2011 | Oeganda, Soroti

Woensdag 27 april

Om tien uur met Aidah naar Famke.. Ze logeert tijdelijk hier vlakbij en
heeft in de stad een ander appartement gevonden wat nu wordt opgeknapt.
Ze is trots op haar baby en Naomi is dan ook het middelpunt van ons samenzijn.
Ze vertelt dat de moeder van Naomi, een meisje van zeventien, is overleden toen de baby drie maanden was. Men zegt dat het door tovenarij was, maar Famke gaat nog verder op onderzoek naar wat er zich allemaal heeft afgespeeld pas geleden. De baby is nu zes maanden, ze is heel donker, wat aangeeft van welke stam ze is. De vader is onbekend.
De baby is gek op Aidah en geeft haar zelfs kusjes. Om twaalf uur wandelen we richting de stad, om half een heb ik een afspraak met Eddy van Hope Alive Uganda het project waar ik de brillen voor heb meegenomen vanuit Nederland, gekregen van een opticien.
Hij vertelt dat zij een gezondheidscentrum hebben niet ver hier van Jinja en ik ben er van harte welkom, ook wanneer ik nog eens een verblijfplaats nodig heb.
Er worden foto’s genomen van de overhandiging en hij is er duidelijk blij mee. Doktoren zijn beschikbaar zodat de brillen bij de juiste mensen terecht komen.
We spreken af met elkaar in contact te blijven in de toekomst.
Aidah gaat terug naar Home Sweet Home om te werken en Famke en ik gaan naar de markt, er zijn nog wat kleertjes nodig voor Naomi dus ik ga haar eens verwennen.
We hebben een leuke tijd samen en de tijd gaat snel…. Om vier uur worden mijn benen echt moe van al het lopen, vanaf twaalf uur vanmorgen en dan in die hitte…
Nog even achter de computer om nieuws te vermelden, Nora komt naar hier, we eten wat en worden weer thuis gebracht door Nelson. Voor hem heb ik op de markt een nieuwe blouse gekocht welke ik aan hem geef, thank you madam, thank you madam for giving me this present….