26 april, Nelson en kip - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu 26 april, Nelson en kip - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

26 april, Nelson en kip

Door: julienne

Blijf op de hoogte en volg Julienne

02 Mei 2011 | Oeganda, Soroti

Dinsdag 26 april

Vanmorgen ga ik naar de markt om voedsel in te slaan zodat ik een maaltijd kan maken
voor als Nora thuis komt van een hele dag werken vanuit de hospice. Op zoek naar een (niet levende) kip, welke ik op een Hollandse manier ga proberen te braden. Daarbij zelfs echte Ierse aardappelen die ze hier op de markt hebben en sla. Vers fruit om morgen mee te nemen op de rit naar de villages. Nelson een boda-driver brengt me naar de markt, hij zal daar op me wachten, terwijl ik nog bezig ben komt hij me tegemoet en draagt mijn tassen.
Daarna brengt hij me naar de poelier. Are you comfortable madam? Vraagt Nelson tussendoor…De kippen zijn hier zo schriel…. ik vraag aan de man of hij geen dikkere heeft, nee dat is moeilijk, meer eten geven volgens mij, dat helpt.
Maar een kip, nee hij kan er wel drie op.. ja van deze wel ja….en vindt het jammer dat hij niet uitgenodigd is, hij wil ze dan wel braden..

Thuis ontdoe ik de kip van allerlei zaken die er volgens mij niet meer in thuis horen.
De kip wordt dus steeds schrieler…. Wanneer Nora thuiskomt is ze helemaal verheugd met haar Ierse aardappelen, koken in de schil dus en eten met boter. Allereerst wil ze nog een blik op de markt kunnen werpen en een supermarkt van binnen zien.
Nelson brengt ons weer terug, het schemert, wanneer ik afstap zegt hij: I will wait till you pass the gate and then I go…Hij is echt lief….
We koken de aardappelen op zijn Iers en Nora doet het aan thuis denken.
De Nederlandse meisjes lusten ook nog wel wat bij terugkomst en eten er ook nog van…
Of ik ze geen koken kan leren??
Voor morgen zijn er verse eitjes zeg ik, kun je lekker scrumbled eggs maken…
Moeder overste……

• 01 Mei 2011 - 17:37

Gerdien Otto:

Hoi Julienne, deze week je verslagen gelezen volgens mij voel jij je daar als een vis in het water.
    Leuk om het zo mee te lezen. gr. Gerdien

• 01 Mei 2011 - 18:13

Lia:

Zou je in Holland nog kunnen wennen?
    Wens je een goede vlucht naar huis en zie naar je uit! Liefs Lia