Inez belevenissen, 3-6-2012 - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu Inez belevenissen, 3-6-2012 - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

Inez belevenissen, 3-6-2012

Door: Inez

Blijf op de hoogte en volg Julienne

03 Juni 2012 | Oeganda, Jinja

Inez belevenissen, 3-6-2012

Hier weer een stukje van Inez.
Alweer een aantal dagen verder en weer een hele hoop belevenissen meegemaakt. Ik vergeet vast en zeker de helft de vertellen.
Gisterenmiddag zijn we met z’n allen op stap geweest. Met z’n 4-en op 1 boda, we hebben gelachen! De kinderen vonden het allemaal wel wat spannend. Manuel klampte zich aan mijn arm vast op de boda. We hebben we met z’n alleen een boottochtje gemaakt op het Victoriameer naar een eilandje met een vissersdorp erop. Het boottochtje vond ik een beetje eng, waren hoge golven, een niet al te stevige boot, geen zwemvesten en de kinderen (en Brian) kunnen allemaal niet zwemmen… Dus ik was wel wat bezorgd of we veilig aan de overkant zouden komen. Het vissersdorpje was erg leuk om te zien. Heel het dorp liep uit en we werden achtervolgd door alle kinderen uit het dorp. Brian had koekjes gekocht om uit te delen aan de kinderen en heeft verse vis gekocht. We hebben ons heel erg vermaakt en ook de kinderen vonden het erg leuk toen ze eenmaal de angst een beetje kwijt waren.
’s Avonds stond er verse kip op het menu! Een feestmaal! Brian had ’s ochtends 2 levende (!!!) kippen gekocht, Patricia schaterde het uit toen ze de kippen vast mocht houden. Deze kippen stonden dus voor ’s avonds op het menu samen met aardappelen en erwtjes en worteltjes. Heerlijk na zoveel rijst en bonen…
Ik ben afgelopen week ook met een boottocht op de Nijl mee geweest met zonsondergang. In 1 woord: Wauw! Ik heb mijn ogen uit gekeken! Zelfs een zee arend gezien. Heel veel vogels, maar vooral die zonsondergang op het water was prachtig! Ik heb heel erg genoten!!!
Verder zijn we nog kleren gaan kopen op de 2e hands markt, dat was ook erg leuk om te zien! De kleren vanuit Nederland liggen hier op de markt. Er werd flink onderhandeld door Brian.
Tante Julienne, Brian en ik hebben de Source of the Nile bezocht. Met een bootje werden we naar de plek gebracht waar de Nijl officieel begint vanuit het Victoriameer. We hebben mooie foto’s gemaakt. Ook daar zaten weer heel veel vogels (helaas was mijn batterij van mijn camera leeg…). We hebben ook nog lekker gegeten met z’n 3-en in Jinja op een mooi rustig plekje in de tuin.
Woensdag kwam Niki langs, een Nederlandse die een documentaire maakt over het opzetten van een project in Uganda. We hebben de kinderen opgehaald uit school, dat vonden ze erg leuk!!! ’s Middags kwam de Health Officer langs om het huis te checken. Een aparte man, waar we nog heel veel lol om hebben gehad.
De laatste dagen zijn alweer aangebroken. Ik weet zeker dat het afscheid moeilijk zal zijn, vooral van de kinderen. Je krijgt toch een band en raakt aan ze gehecht, ze zijn ook zo enthousiast en aanhankelijk naar mij.