Netten reparatie en heerlijk uit; 20-05-2012 - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu Netten reparatie en heerlijk uit; 20-05-2012 - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

Netten reparatie en heerlijk uit; 20-05-2012

Door: julienne

Blijf op de hoogte en volg Julienne

20 Mei 2012 | Oeganda, Jinja



Ik maak gebakken eieren op een klein petroleum stelletje waar ik met moeite het pannetje rechtop kan laten staan. Lekker tomaatjes snijden met een tupperware tomatenmesje
(ja niet van hier natuurlijk) in een schaaltje en dit is ook voor het ontbijt.
In Kampala hebben we een Nederlandse bakker ontdekt, welke ook drie zaken heeft in Nederland, genoemd Brood. Bij aankomst hebben we er broodjes gekocht, 4 broden, een rond brood en een stokbrood. Tot voor nu eten Brian en ik er nog steeds van en de laatste vanuit de diepvries is aangebroken. De kinderen zijn gewend aan hun zoete brood en willen niets anders. Wanneer Inez aankomt zal de taxichauffeur nadat hij haar heeft opgehaald opnieuw langs de bakker gaan en heerlijk brood meebrengen. Waarschijnlijk is dit de reden dat ik deze keer geen gewicht verlies. Vandaag hebben we genoten van deze dag en het was ontspannend. Na eerst nog wat muskietennetten te hebben gerepareerd en een goed systeem te hebben verzonnen om ze op te binden gedurende de dag gaan we naar Sammy’s place aan de Nijl. Brian vindt het er geweldig en ziet zichzelf er al wonen met het geluid van het kabbelende water van de Nijl. Daarna naar Nile Resort aan het water waar Brian geniet van karbonaatjes (ja die hebben ze hier ook en het is favoriet bij de mannen, naast kip).Ik heb kip in een mandje besteld. Wat ik krijg geserveerd lijkt er in mijn ogen niet op. Twee stukken kip, gepaneerd met veel brood in een mandje samen met wat frites. Geef mij maar een levende kip zittend op een mandje en dan broedend op haar eieren. Jammer dat er vandaag geen aapjes zijn die ons komen vergezellen, hopelijk de volgende keer. We rijden terug met Alex op de boda-boda
bij Buwenda is men de weg aan het renoveren, alles is rode aarde. Voor ons rijden twee boda’s, plotseling gaat een ervan onderuit. Een oude dame ligt onder de boda en de andere dame kan er snel haar eigen been onderuit trekken. De motor staat nog steeds aan en het achterwiel draait heel snel rond. De bestuurder is wat ontregeld en we moedigen hem aan de motor stop te zetten. De man houdt eerst zijn boda omhoog zodat de oude dame er onderuit kan kruipen, waarna hij de motor uitzet. Zonder ook maar een woord te zeggen gaan de vrouwen te voet verder, van hoe ver ze ook gekomen zijn, met deze doen we geen zaken en betalen doen we al helemaal niet. We gaan nog even naar de stad om brood te kopen, parafine, blueband en thee en genieten nog van een uitzonderlijk heerlijke cappucino bij Flavours in de zojuist gernoveerde tuin in een heerlijke bank met kussens. De vleermuizen vliegen rond ons en de vogels zingen een avondlied…een kater vanuit de omgeving is op zoek naar de poes van het restaurant…Gods schepping is verbazendwekkend mooi en om van te genieten…


  • 21 Mei 2012 - 12:42

    Lia:

    Hoi Jul,
    Ben net terug van weg geweest, eerst bij P+M op de kids gepast en toen er achter naar mijn jongste broer op de hond en huis passen, wat helemaal allen staat, prachtig tegen het bos aan. Heb net je berichten gelezen, wat leuk dat je nicht op bezoek komt. Verder gaat alles goed, wel heel veel veranderingen, je hoort het wel als je thuis ben. Veel liefs Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julienne

Eindelijk is het dan zover. Mijn reis gaat beginnen. Leuk dat jullie me willen volgen en zodoende met me meeleven. Ik maak jullie graag deelgenoot van mijn belevenissen, zodat we eigenlijk ook een beetje samen zijn.

Actief sinds 06 Sept. 2009
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 53059

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Family waiting

08 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Waiting for you

29 December 2011 - 03 Februari 2012

Family House

01 September 2011 - 18 September 2011

Blessings4you Uganda

02 April 2011 - 03 Mei 2011

Uganda, Soroti, Jinja

01 Oktober 2009 - 30 Oktober 2009

de kinderen van Oeganda

Landen bezocht: