12 september 2011, Jody en Henry - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu 12 september 2011, Jody en Henry - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

12 september 2011, Jody en Henry

Door: julienne

Blijf op de hoogte en volg Julienne

15 September 2011 | Oeganda, Jinja

12 september 2011

Vanmiddag komen Henry en Jody op bezoek. Voordat zij komen loop ik als een Afrikaanse vrouw langs de weg naar het dichtstbijzijnde winkeltje om fanta en cola te halen en wat flessen water. Op zo’n tocht komt er altijd wel iemand naast je lopen die gewoon een gesprek begint. Heel gezellig hoor en het is warm dus het gaat wel in een bepaald tempo.
In die tas kunnen wel tien flessen zegt een jonge knul, dan breng ik ze wel naar huis. Veel te veel voor mij dus helaas..
Of ik dan geen werk voor hem heb…. Maakt niet uit wat..
Tja ik adviseer hem om naar de eigenaar van de compound te gaan, nou dat is wel heel eng hoor dan kan ik hem beter eerst aan hem voorstellen..
Als Henry komt geeft hij me de foto’s van twee jaar geleden die gemaakt zijn bij de Bujagali falls waar we samen op staan, hij heeft ze al die tijd bewaard..Mammie and son zoals hij zelf zegt. Kijk maar in mijn telefoon: mama….
I did not see you for a long time mama I am so happy that you are here. I asked God when will my mama come back and He told me: don’t worry, she will come
Het is heel gezellig en ik stel voor een lunch te bereiden met een boerenomelet. Uitjes snijden en een Oegandees preitje,
but I will do the cooking mama… en er is niets tussen te krijgen.. Henry staat in de keuken alsof hij nooit anders doet.
Jody blijft nog tot half januari bij Home Sweet Home dus dan zien we elkaar ook nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julienne

Eindelijk is het dan zover. Mijn reis gaat beginnen. Leuk dat jullie me willen volgen en zodoende met me meeleven. Ik maak jullie graag deelgenoot van mijn belevenissen, zodat we eigenlijk ook een beetje samen zijn.

Actief sinds 06 Sept. 2009
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 53059

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Family waiting

08 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Waiting for you

29 December 2011 - 03 Februari 2012

Family House

01 September 2011 - 18 September 2011

Blessings4you Uganda

02 April 2011 - 03 Mei 2011

Uganda, Soroti, Jinja

01 Oktober 2009 - 30 Oktober 2009

de kinderen van Oeganda

Landen bezocht: