11 september 2011, Kamuli en de kerk - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu 11 september 2011, Kamuli en de kerk - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

11 september 2011, Kamuli en de kerk

Door: julienne

Blijf op de hoogte en volg Julienne

15 September 2011 | Oeganda, Jinja

11 september 2011

Vroeg op vandaag. Om 7.45 komt Richard en hij heeft een auto gecharterd om samen met Fred naar Kamuli te reizen.
De verwachting is om een uur of vier weer terug te zijn.
Het is een lange tocht van anderhalf uur op een weg met hele grote gaten erin waar dan steeds omheen moet worden gereden. De kerk is gebouwd van modder en de mensen zitten er geduldig te wachten (al een uur) totdat wij arriveren.
We worden hartelijk verwelkomd en iedereen gaat staan.. (jaja) Dan wordt er gezongen met twee afrikaanse tamtammen.
En gedanst…. Jajajaja….
Er zijn veel kinderen en naar wat ik later hoor zijn er nog veel meer. Fred is geboren in het gebied en kent alle mensen.
Het is een visionair. Er zijn door uganda zes van deze kerken.
Naar zijn zeggen is dit de twee na grootste (voor mij heel erg klein) De fundering is gelegd om een nieuw kerkgebouw te bouwen, hiervoor is 80.000.000,00 ush nodig wat uitkomt op
20.000,00 euro. Achter de kerk ligt een gigantisch gebied land
wat gebruikt kan worden voor andere doeleinden, bijvoorbeeld een school, kliniek, hostel, opvang voor noodruftigen.
Als ik er raad mee weet mag ik het gebruiken, for free
Na de zang is het tijd voor mij zegt Fred. Ja wat ik er van hoor ben ik toch echt een gebedsverhoring. Julie from the Netherlands zoals Fred het zegt..en hij legt de mensen uit dat
hij het land heeft aangeboden ter gebruik. Mocht ik er visie voor hebben dan moet ik het maar Julie’s place noemen.
Ik vertel waar ik vandaan kom en hoe ik hier ben gekomen.
Liefde is het antwoord en de meeste van alle drie.
Zegeningen brengen dat is de bedoeling, als ik klaar ben staat er een oude man op en zegt dat hij van de zegeningen wil hebben, waarop ik rond ga al zalvende en zegenende een ieder van de kerk. Heel persoonlijk is het soms en de mensen zijn geraakt. Als alles achter de rug is komt de oude man weer naar me toe en zegt: uit alle 70.000 miljoen mensen die ik ontmoet zou kunnen hebben in mijn leven ben jij de speciaalste..of ik met Fred wil blijven praten…Na afloop komt iedereen mij een hand geven waarna we het land gaan bekijken.
De fundering is al gelegd voor de bouw van een nieuwe kerk.
Vanwege gebrek aan financiën is het daar voor nu bij gebleven. Zo ook met het in aanbouw zijnde huis met wel liefst tien kamers, plannen en mogelijkheden genoeg hier.
We rijden nog langs de geboorteplaats van Fred en het kantoor waarna Richard en ik de terugreis inzetten.

• 16 September 2011 - 16:58

Cees: