3 september 2011, Lamula, Fred en Aidah - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu 3 september 2011, Lamula, Fred en Aidah - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

3 september 2011, Lamula, Fred en Aidah

Door: julienne

Blijf op de hoogte en volg Julienne

05 September 2011 | Oeganda, Jinja

3 september 2011

Na het ontbijt eerst wat poetsen en schoonmaken.
Er ligt een waterslang waarmee het terras lekker kan worden afgespoten. Twee tuinstoelen naast de tafel en het is kompleet. Na het installeren van mijn spulletjes ziet het huisjes er binnen al gezelliger uit. Lamula, de kleinste van het stel kinderen wat hier ook op de compound woont loopt gezellig bij me rond en zingt. Zyria brengt me ijsblokken om in de koelbox te doen. Elke dag kunnen deze worden ververst, zodoende toch een koel plekje om iets te bewaren.
Om half twaalf rijd ik op een boda naar Jinja om daar Aidah te ontmoeten. Ze ziet er goed uit. Sinds afgelopen juni is ze zonder werk. We gaan samen naar de markt en besluiten samen te koken vanavond. Kip (met kerrie uit ned.) en de geweldige ananas van hier in combinatie met rijst is heerlijk.
Het is erg warm en teruggekomen doen we eerst allebei een dutje. Het is gezellig om samen te praten en te koken en spreken af de komende week nog een dag er voor uit te trekken. Bij het vertrek van Aidah staat er naast het hek buiten de compound een man welke vraagt om de bal die er overheen is gevallen. Er klinkt muziek, het swingt de pan uit en ik vraag
of het van een kerk is.. Ja zegt de man je mag wel komen kijken. Samen met Lamula geniet ik van de aanbidding in het Luganda en Engels… Fred en ik hebben een goed gesprek, hij heeft een kerk in Kiyunga welke hij me ook graag wil laten zien en of ik naar de samenkomst kom op zondag om negen uur. Daarnaast wil hij graag weten wat mij naar Oeganda heeft gebracht en vertel ik hem mijn story en plannen. Natuurlijk zoals gewoonlijk slaapt er een hond voor mijn deur..in de tuinstoel, Rambo, wanneer ze binnen wil legt ze haar kop op de grond net binnen het huis en kijkt me vragend aan..een portie rijst van gisteren met kip gaat er wel in.


  • 06 September 2011 - 19:47

    Lia:

    Lieve Jul,
    Even een stormachtige Hollandse herfstgroet. Je zit daar ook niet stil zeg.
    Pas wel op je zelf hé. Was vandaag in Den Helder, Paul zijn vader werd begraven, heb 2x 3uur in de trein gezeten en weg gespoeld, tot me ondergoed was nat.
    Wens je Zijn zegen toe, een goede nacht.
    Liefs Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julienne

Eindelijk is het dan zover. Mijn reis gaat beginnen. Leuk dat jullie me willen volgen en zodoende met me meeleven. Ik maak jullie graag deelgenoot van mijn belevenissen, zodat we eigenlijk ook een beetje samen zijn.

Actief sinds 06 Sept. 2009
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 53064

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Family waiting

08 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Waiting for you

29 December 2011 - 03 Februari 2012

Family House

01 September 2011 - 18 September 2011

Blessings4you Uganda

02 April 2011 - 03 Mei 2011

Uganda, Soroti, Jinja

01 Oktober 2009 - 30 Oktober 2009

de kinderen van Oeganda

Landen bezocht: