6 september 2011, Kagoma orphans and government - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu 6 september 2011, Kagoma orphans and government - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

6 september 2011, Kagoma orphans and government

Door: julienne

Blijf op de hoogte en volg Julienne

06 September 2011 | Oeganda, Jinja

6 september 2011

Vandaag belt Eddy, of ik naar de stad kom dan kunnen we locaties bekijken. Eerst naar Junior in de store even wat bijpraten omdat gisteravond er iets met het wiel van de auto was en het weer dusdanig slecht was dat een bodarit beter te vermijden was. Uitglijden in de modder in het donker is niet echt alles..Hij wil graag een eigen winkel beginnen met producten die hier nog niet eerder aangeboden werden.
Ik vind het knap dat er al een heel plan is, met eigen naam, produktenlijst en een kostenplaatje.
Het zal zeker slagen en een aanwinst voor de stad zijn. Eddy heeft een oom op me afgestuurd om eens te praten. Ook deze man, David blijkt een project te hebben 27 km van Jinja en wil het me graag laten zien. Hij heeft het ook al over land en wil me zelfs voorstellen aan leden van de government… Nou ja het moet niet gekker worden…
In januari een praatje met de regering dan maar..
Er is zoveel visie maar vaak een gebrek aan praktische mogelijkheden maar het is heerlijk om de visie en motivatie van locale mensen te ontdekken en de blijdschap te zien waarmee zij alles wat ze kunnen inzetten.
Het praatje vindt plaats in Eddy’s restaurant waar ik getrakteerd wordt op een snack. Daarna rijden we samen met drie andere mannen naar wat buitenwijken net buiten Jinja om accommodaties te bekijken. Dit alleen is al een avontuur op zich.. We zijn in goed gezelschap en Afrikaanse gospel maakt het compleet. Eddy gaat trouwen met Esther een nederlandse vrouw van Hopealifeuganda en hij doet uitgebreid uit de doeken hoeveel hij van haar houdt.
Ik zal er voor zorgen dat je geregistreerd gaat worden bij de regering als zijnde werkende in Uganda zegt hij, we breiden uit en ons team wordt groter.
Makkelijk zeg ik dan hoef ik dat niet meer te doen.
Na de rit en aanschouwingen rijden we naar Buwenda waar zij mij thuis afzetten. Volgende week dinsdag hebben we een rit naar Kagoma Orphans and Health Care in Buwenge.
Morgenochtend zal ik een bezoek brengen aan de Soft Power education school hier aan de overkant.
Donderdag wordt een dag voor Aidah en ik samen.



  • 07 September 2011 - 10:03

    Anny Verheijen:

    hallo Julienne,
    je ziet, ondanks tegenslag bij het vertrek: uiteindelijk komt alles goed.
    heerlijk je verslagen te lezen.
    ik geniet ervan.
    jij nog meer waarschijnlijk.
    via skype had ik nog gesmst. niet aangekomen zeker die smsjes?
    nou, ik volg je op de voet. wist je dat Oeganda een verbinding had via satelliet met corso en dat dit dus ook in Oegande te volgen was? leuk eh?
    nou, dikke knuffel, Gods rijke zegen en wijsheid voor je........Anny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julienne

Eindelijk is het dan zover. Mijn reis gaat beginnen. Leuk dat jullie me willen volgen en zodoende met me meeleven. Ik maak jullie graag deelgenoot van mijn belevenissen, zodat we eigenlijk ook een beetje samen zijn.

Actief sinds 06 Sept. 2009
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 53070

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Family waiting

08 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Waiting for you

29 December 2011 - 03 Februari 2012

Family House

01 September 2011 - 18 September 2011

Blessings4you Uganda

02 April 2011 - 03 Mei 2011

Uganda, Soroti, Jinja

01 Oktober 2009 - 30 Oktober 2009

de kinderen van Oeganda

Landen bezocht: