8 september 2011, schoonmaken, Henry en Kawa - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu 8 september 2011, schoonmaken, Henry en Kawa - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Julienne Meijer - WaarBenJij.nu

8 september 2011, schoonmaken, Henry en Kawa

Door: julienne

Blijf op de hoogte en volg Julienne

09 September 2011 | Oeganda, Jinja

8 september 2011

Vandaag om tien uur komt Aidah. We doen samen de was, maken het terras schoon en doen de vloer in de kamer en de keuken. Alles is lekker schoon. Dirk komt om het apparaat van de muur te halen en het naar Jinja te brengen voor reparatie. Aidah en ik lunchen samen en gaan naar de stad.
Om een account te openen bij de bank heb ik drie pasfoto’s nodig welke we gaan laten maken. Daarnaast heb ik twee goedkeuringen nodig van twee klanten van de zelfde bank die een aanbeveling kunnen doen. Tja dan aan ieder die ik ken vragen bij welke bank ze zijn. Waarschijnlijk kan Eddy me daar wel mee helpen. We drinken wat bij Flavours en komen er Henry tegen de bodarijder van Home Sweet Home van twee jaar geleden. Hij herkent me onmiddellijk, komt me een grote knuffel geven en noemt me nog steeds mama.
Hij is in het gezelschap van Jody een meisje uit Nederland dat stage doet bij het weeshuis HSH voor een half jaar. Ze is blij een gesprek te kunnen houden met een nederlander en heeft naast haar werk aldaar weinig vrije tijd om ergens heen te gaan. Tot mijn schrik vertelt ze dat Kawa een meisje van een jaar of 13 van het weeshuis onlangs met een touw om haar nek was gevonden. Kawa is bij mij bekend als een gevoelig meisje wat alleen maar vraagt om bevestiging en liefde, iemand die er constant voor haar is. Gelukkig kwam er juist op tijd iemand binnen op het juiste moment maar dit laat me toch niet los. Henry en Jody komen maandag middag naar Buwenda bij mij op bezoek. Aidah en ik gaan terug naar het huisje waar we nederlandse pannenkoeken bakken en we eten ze met slagroom en banaan. We spreken af om morgen eens te gaan kijken hoe de afrikanen dansen. Ben heel benieuwd…..






















  • 10 September 2011 - 03:17

    Nathan & Judith:

    Moeder!

    Ja jij hebt het wat drukker als wij lees ik wel, hier al twee hotels bekeken ;)

    lekker eten ontspannen en genieten hier!

    succes nog daar en geniet ervan!

    kus

  • 11 September 2011 - 20:42

    M.van Rosmalen:

    Hallo Julienne,
    Via Anny heb ik de link door gekregen.
    Mens waar ben je inderdaad? In een heel andere wereld waar je je heel verdienstelijk maakt!!!
    Tsjonge dan kun je toch niet voorstellen dat je straks weer achter de pc op een kantoor in westbrabant zit........ De foto me het kindje en jij met het hoedje is heel lief en de omgevingsfoto's zijn bijzonder mooi.
    Nou ik ben niet zo actief, zoals je al wel gemerkt hebt, op de sitewbjn maar vond het wel leuk om er even op "te neuzen".
    Hou je haaks, geniet en doe je ding: want dat is ook jouw roeping alkdaar!
    Liefs, Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julienne

Eindelijk is het dan zover. Mijn reis gaat beginnen. Leuk dat jullie me willen volgen en zodoende met me meeleven. Ik maak jullie graag deelgenoot van mijn belevenissen, zodat we eigenlijk ook een beetje samen zijn.

Actief sinds 06 Sept. 2009
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 53069

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 03 Maart 2013

Family waiting

08 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Waiting for you

29 December 2011 - 03 Februari 2012

Family House

01 September 2011 - 18 September 2011

Blessings4you Uganda

02 April 2011 - 03 Mei 2011

Uganda, Soroti, Jinja

01 Oktober 2009 - 30 Oktober 2009

de kinderen van Oeganda

Landen bezocht: